Aile Şirketlerinde Nesilden Nesile Hatasız Geçişin Önemi

Türkiye’de birçok aile şirketi, kuruluşlarının 25 ila 50’inci yıllarına girmişlerdir. Bu şirketlerin birçoğu ikinci kuşağa geçme aşamasındadır. Hem şirketini kurumsallaştırmaya, hem de ailesini kurumsallaştırmaya çalışan aile şirketlerine baktığımızda patron kavramının, ikinci nesilde (kuşakta) Patron ve Yönetici kavramı olarak iki bölümde olduğunu, oluştuğunu görmekteyiz. 

Ortaklık Kültürü ve Kurumsallaşma

Aile ilişkileri ile şirket ilişkilerini ayırarak kurumsallaşma sürecini başlatmalı ve gerekli sistematik çalışmalar yaparak üst yönetim, orta kademeli yönetim ve stratejik koordinasyonunun kurulması sağlanarak, şirketin iç ve dış etken faktörleri analizi yapılacak şekilde raporlama iç iletişim, muhasebe-finansman, insan kaynakları yönetimi, yönetim-organizasyon, stratejik planlama gibi süreç çalışmalarını, ortaklık kültürümüzdeki eksik yapılanmalarımızı tamamlayarak kurumlaşma yapımızın oluşumunu sağlamalıyız. 

×
Merhaba. Bize WhatsApp ile ulaşabilirsiniz.